Marketing w mediach społecznościowych stale staje się najważniejszym kanałem medialnym dla marketerów na całym świecie.

Jednak biorąc pod uwagę, jak nowe są media społecznościowe, jest wielu właścicieli firm, którzy wiedzą, że powinni używać mediów społecznościowych do promowania swojej firmy, ale nie wiedzą, od czego zacząć. Ten artykuł zawiera świetne sugestie dotyczące marketingu za pomocą mediów społecznościowych.Pamiętaj, aby rozmawiać z potencjalnymi klientami jako ludzie. Możesz prowadzić działalność gospodarczą lub korporację; nie oznacza to jednak, że musisz tak mówić. Zaufanie buduje się na osobistych relacjach. Jeśli Twój potencjał postrzega Cię jako osobę, która dba o swoje potrzeby i o to, jak Twój produkt je spełnia, będzie to długa droga w budowaniu tego zaufania.Każdy post na blogu powinien zawierać opcję udostępnienia treści na Facebooku lub innym portalu społecznościowym. W ten sposób Twoi goście mogą udostępniać Twojego bloga swoim znajomym na Facebooku. Więcej osób czyta Twoje artykuły, rozwija zainteresowanie Twoimi produktami i odwiedza Twoją stronę.Przeczytaj regulamin każdego serwisu społecznościowego, na którym tworzysz profil. Upewnij się, że rozumiesz zasady witryny, na której tworzysz profil, w przeciwnym razie Twój profil może zostać usunięty, a cała Twoja ciężka praca zniknie. Niektóre witryny nie zezwalają na linki partnerskie; więc poznaj zasady witryny przed rozpoczęciem.Przeglądaj gry Facebooka. Stworzenie wyjątkowej gry powiązanej z tym, co masz do zaoferowania, jest całkiem łatwe. Istnieje kilka firm, które wspięły się po szczeblach kariery tylko dzięki swoim grom online opartym na Facebooku. Jeśli mieści się to w Twoim budżecie, możesz zatrudnić profesjonalnego programistę gier wideo, który stworzy Twoją grę na Facebooku.Kiedy publikujesz coś na Twitterze, dobrym pomysłem jest dodanie tagu. Wskazówki dotyczące marketingu w mediach społecznościowych, których musisz użyć

Tagi są widoczne po symbolu #.

Dzięki temu możesz mieć pewność, że Twoje aktualizacje będą pojawiać się w kanałach subskrybentów Twojej grupy. Dokonuj przemyślanych wyborów hashtagów i pomyśl o grupach, którymi interesuje się Twoja grupa docelowa.Umieszczając film w YouTube, opis powinien zawierać link tekstowy do Twojej witryny w sieci. Pamiętaj też, aby umieścić przyciski Twittera i Facebooka na swoim kanale oraz z boku swoich filmów. Jeśli użytkownicy YouTube zdecydują się śledzić Twoje strony w serwisach społecznościowych, zwiększa to prawdopodobieństwo, że Twoje filmy zostaną udostępnione.Aktualizuj swoją stronę na Facebooku za pomocą najnowszych postów na blogu. Jak tylko Twój blog zostanie opublikowany, zaktualizuj swoją stronę na Facebooku, aby odzwierciedlić nowy post. Dzięki temu Twoi obserwatorzy będą mogli jak najszybciej uzyskać dostęp do Twoich nowych treści. Im szybciej Twoje treści będą dostępne dla innych, tym szybciej przyciągniesz nowych użytkowników.Poznaj wzorce publikowania w serwisach społecznościowych. W przypadku wielu z tych witryn szczyt ruchu przypada na godziny 7:00, 17:00 i 22:00 i są to czasy, w których należy umieścić coś nowego. Jeśli publikujesz więcej niż te trzy razy, upewnij się, że publikujesz coś wyjątkowego i interesującego, ale ogranicz łączną liczbę publikowanych postów każdego dnia.Postaraj się włączyć do swojej usługi wiele mediów, aby zwiększyć swoją widoczność. Chociaż Facebook jest używany przez wiele osób, powinieneś również „zdywersyfikować” swój marketing w mediach społecznościowych, aby uwzględnić inne sieci społecznościowe, takie jak MySpace, Twitter, LinkedIn i inne. Im więcej miejsc próbujesz promować, tym większe masz szanse na sukces.Marketing w mediach społecznościowych to trend, którego wzrost jest dość niezwykły. Niestety, ze względu na nowość mediów społecznościowych, wciąż jest wielu właścicieli firm, którzy nie są zaznajomieni z nim lub jak z niego korzystać. Zastosuj się do rad zawartych w tym artykule, a będziesz na dobrej drodze do skutecznego marketingu w serwisach społecznościowych. Może się okazać, że stanie się to głównym kanałem marketingowym dla Twojej firmy.